Thursday, May 03, 2007

labour n wesak day




awal pagi hari pekerja tu..dlm kol 8 am
aku n family da grak pi umh auntie aku kat bukit ampang
bapak aku nk g pagi2 cos da mnziarahi kubur arwah atok, nenek, moyang aku
tghari tu kitorg ade family gathering



mcm biasa acara penting kalu family gathering yg sudah diamalkan dan diwarisi dan diajar oleh atok ku sejak dia masih idop tntu nye tahlil dAn doa selamat
harap2 kitorg masih akan mngamalnye smpai ari kiamat..hoho
tahlil ni selalunye hanyalah unuk adek beradek bapak aku sahaja..
mmg slalu nye kitorg bwat kat umh untie aku ni cos dulu atok aku pon duk cni gak
dan lagipon umh dia cm center la dr sume adek beradek bapak aku
ooh..aku mmg suke famili gathering cos da lma x jumpe sedara mara ku dan adek2 sedara ku yg cumel2 belaka..huhuhu


sementara org2 yg bisa mmbca yasin berada di hadapan , ibu2 dan gadis2 yg x bisa mmbcanya atas alasan2 yg munasabah sekali mmbantu dan mnyipakan hidangan di dapor



apabila segalanye udah selesai..apa lagi acara kemuncak tntu nya...makan time !!!
auntie aku masak mcm2 pd hari tuh..
wah sunggoh srunuk skali
tp bertmbah la berat badan ku kalu mkan x ingat dunia..huhu
makanan2 yg disediakan : nasi beriyani kambing dan daging, ayam goreng, kek coklat, kuih bakar, puding laici, agar2 marble



sesi camera whores bersama cuzin2 tersayang



owh seperti yg aku bilang tadi di atas aku amat suke pd kanak2 dan bayi2 yg cumel..
gmba dia atas ialah anak sedara ku yg pertama
nama nye muhammad adif ( nama mcm pierre andre dlm dunia baru .hehe )
mak dia tuh cuzin aku la..wawawa..aku da jd mak sedara rupenye..
tp aku masih kurang pasti apakah yg patot adif pnggil aku..
adekah makcik iqa. atau mak iqa, atau mummy iqa..hihi ;p


yang ni plak adelah adek sedara ku yg plg akhir lahir..
namanye muhammad aqif syafiq..ngeh..nama lebih kurg cm adif saje..
muke dia sbnarnye ikot belah mak dia yg anak mami
tu yg muka cm pok maidin cket..huhu



ini plak ialah adek sedara feveret ku yg bernama arisya syakira..
dia sunnggoh cumel , mnja, n chantek..
aku gerenti anak mami ni pasti akan rjadi pujaan rmai pada masa hadapan.. ;)




ini plak adek sedara lelaki feveret aku
nama nye haris hafizi..
knapa aku suke kat dia? tgk je la muka dia yg cumel, gebu n snyuman nye yg sgt ensem..wawa...gewram adelah perasaan aku stiap kali berjumpe dengannye..hoho





adek ku aisyah bersama cuzin nye yg tersayang , athirah n arisya



lpas kol 4 pm..tetamu2 pon sudah beredar mnyebabkn aku terpaksa mnolong mngemas dan mngangkat meja..adeyh..


wesak day

wesak day tak bermakna aku kna smbut wesak..hahah



petang tuh adek ku yg bongsu, aisyah mmujuk bapa ku mmbawa kami ke kedai kopi..
owh..kedai lepak feveret ku..
aku plg ske lepak kat kedai ni disebabab kn pmndangan nye yg cantek dan juge mknanan nye yg bleh tahan sedap dan harga yg berpatutan


sesampainye kami di kedai kopi milhat jika ade kura2 di dalam tasik



selepas mmbuat order dan kebosanan mnunngu biasalah sesi camera whores psti akan berlaku..




nak taw apa aku makan..?
da lma aku tringin nk mkn mende ni..
aku mkn fettucini carbonara dan minom air kiwi..
pergh..white sos nye sgt sedap..aku ingin makan lagi wei..!



selain itu, ahli keluarga ku yg lain mngorder :
*ice blended cuppucino
*aiskrim yg sunngoh sdap ( kedai kopi deluxe )
*prawn mee
*egg sanwdich


*chinese chicken chop



akhir nye setelah perot pon udah knyang kami pon pulang ......



No comments:

Google