Tuesday, October 23, 2007

raya 2007

2 hari sblom raya..
pulang ke kmpong ku di sg gerisik , muar johor..
sudah lama x beraya di sini..
rasa nye kali terakhir kitorg braya di cni masa aku umor 8 tahun kot..
pergh..12 thn tu beb..

utk pjlanan yg lebih slamat
aku ditumpangkan ke kereta makcik ku kerna kereta perdana ku sungguh sarat spt tin sardin saje..

org lain sebok mngemas rumah mnjelang ari raya..
keluarga kami boleh duk rileks saje..spt tak raya pon..haha
masak pon tak..cume ada la bwat ketupat palas sket cos yg lain nye spt ketupat nasi hanya di order..manakala ayam yg spatot nye dijadikan kari ayam..
ayam telah tlpas..
adeyh..tlpas aku nk mkn ayam kmpong

hari raya !
raya pertama..
setelah solat raya ..aku tak pegi pon..hehe
bukan nye nk bsalam2an la..


mknan raya
more pics?


kitorg mkn dulu..haha
biasa nye lauk raya kitorg ialah kari ayam, lodeh, ketupat nasi dan rndang..
pergh..mmg masyuk la..!



sesi bgmbo
more pics?

lama2 cket baru la sesi bsalam2an dan bmaafan dan bgambo
aku ingat kn raya kali ni adek beradek bapak aku akn blk sume ke kmpong..
rupenye hanya 2 keluarga saje..tak la meriah sgt..

pastu kitorg g braya ke rumah sdara yg tdekat..
umah sepupu bapak aku..
aku kpingin nk mkn laksa johor air tgn dia..
tp nmpak nye dia x bwat pon..
kmpunan la aku..hoho

blk umh masa tghari..sume da tbongkang tdo..
haha..apa la raya pertama aku thn ni ;p

raya kedua..
heh..ari la sgt pack mnziarahi sdara mara yg aku x knal lngsung..
apa la agak nye jadi kalu bapak aku n makcik pakcik aku da takde kat dunia ni..msti aku da x kat sume sdara2 jauh aku..huhu
aku ni gilew beskot raya..kalu beskot raya ade 10 atas meja..spuloh2 aku try..
mana tak gemok..
pastu air dia hidang msti air manis..argghh..!

malam nye kitorg main bunga api..yeh..!


dam.dam..dum..bunyyi mercun
more pics?


raya di teluk intan..
patot nye nk blk tluk intan kmpong mak aku slpas blk dr jhr
oleh kerna ksehatan mak bapak aku tak berpa..tpaksa ditunda ke ari sbtu..hoho


kak ma da kawen
more pics?

spupu ku kawen lagi..
haha..bkn cuzin aku yg sama kawen..
thn lpas kakak sdara aku, ain kawen.
kali ni kakak sdara ku, helma madihah kawen plak..
actly dia bwat nikah saje cos bakal hsbnd dia ditugaskn bkerja di kapit srwak
so bwat la dulu majlis akad nikah..
majlis resepsi akan dibuat pd feb 2008
ala..partner crime aku sudah jadi isteri org..da x sama cm dulu lagi..huhu


cupcake kureng..mknan utk tetamu


No comments:

Google