Tuesday, September 16, 2008

ramadhan 1429 H

Da hampir separuh bulan kite da berpose rupa2nya utk tahun ni
Sedar tak sedar pejam celik tinggal lagi separuh bulan lagi utk kite kumpol pahala sebanyak2 di bulan ramadhan ni..
Teringat kata2 seorg sahabat
” jika bila tamat nye bulan ramdhan tapi kite tak merasa apa2 perubahan dalam diri kite seperti tiada beza nye bulan ramadhan ini dgn bulan2 lain”
Bgaimana dgn diri kalian? Aku..sedih sangat mungkin kerana sibuk dgn hal dunia aku kadang2 lalai betapa istimewnya bulan ramadhan ni
Rasa rugi kerana tak berusaha bersungguh2 merebut peluang yang Allah telah buka seluas2nya
Jeles sgt dgn adik aku..bagi aku mmg iman nye bertmbah2 di bulan ramadhan ni..
kuat sungguh dia beribadah kata mak aku..
teringin kembali rasa kemanisan iman pasti asyik sekali berada besama cinta Ilahi

Di UDM surau2 dan masjid diimarahkan dgn solat2 terawih di malam hari dan tadarus
Begitu juga di surau ku musolla habibah,
muslimin dan muslimat masing2 membahagikan juzuk2 agar sempat khatam sblom cuti raya nnti
Dan insyaAllah nuzul quran akan diraikan dan iftar jami’e dan majlis khatam quran juga akan diadakan


Kalau tahun lepas student2 UDM terpaksa ke bazar di luar kampus utk membeli makanan disebabkan kurangnya pilhan makanan di dalam kampus , hanya terdapat2 beberapa kafe sahaja
Tahun ni usaha dan inisiatif MPP UDM 07/08 mengadakan bazar ramadhan yang terletak di perkarangan kafe asrama baru
Student2 dan orang luar yang menjual di bazar tu
Mcm2 ada la..tak yah kua g bazar luar pon xpe..sume ada la



Gerai orang luar yg paling femes ialah gerai donut lembut
Kitorg pnggil donut lembut sbb donut tu mmg amat lembut la..sdap je makan..
Harga dia leh tahan la bile nak bnding dgn kelembutan tu
2 sama dgn RM1



presiden MPP ,sabir berbaju merah sebuk jual ikan :p

Kalu gerai student rasa2 nye yg pling bising n meriah kot gerai ikan , ayam bakar sains sosial
Femes maybe sbb kat ctu ade presiden MPP yg mmg smangat promote ikan bakar dia la...hehe..jgn marah ye mr presiden


Pastu gerai air yg mcm best best ialah gerai air buah amir panjang
Dia jual air epal, oren n carrrot susu
Mmg masyuk sdap la sbb terasa buah itu bile minom


ahli rombongan UDM

ari jumaat lepas MPP UDM bsama beberapa org student UDM yg sume nye bjumlah 40 og atau satu bas dijemput mnghadiri majlis buka pose bsama kmnterian pngajian tinggi kat putrajaya international convention center @ PICC
aku la salah sorg drpd nye
he agak teruja la masa g tu
ye la slalu buka kat ganu je
ni dpt buka kat tmpat class sket la..
kitorg btolak khamis malam pas aku abis test teori sc computer yg aku pon taw aku jwb pe huhu


masjid wilayah

smpai mandi2 n siap2 kat masjid wilayah,pertama kali gak smpai ni
pagi jumaat tu g jalan2 kat sogo
bdak2 lain ramai gak la shopping tapi aku tak rasa pon nak beli apa2
mmg sale la kat sogo tu tapi da bli kot baju raya awal2 dulu
tapi aku bli purse baru sbb purse lama da koyak2

then ptg tu plak g alamanda
he tercapai jugak impian aku nak g alamanda putrajaya
jalan2 kat ctu best gak kdai2 dia cm mid valley sume la cume tak serabut cm mid je la..
then bsiap plak kat masjid putrajaya
nak dkat2 buka baru kitorg btolak g PICC
mr presiden da cm nak marah sbb biasa la bdk2 ppuan ni mmg suka bsiap lama2 tmasuk la aku huhu


sronok gak la dapat buka ramai2
makanan pon sdap..



aku pelik la.dlm banyak2 lauk aku teruja skali bile tgk sayur
selera aku trus mningkat ble tgk sayur je..heh
ade satay jugak..
tapi tahun ni pose aku kurg selera makan..
tp masa raya kot btmbah2 selera aku..he
kol 9pm kitorg grak blk ganu


3 comments:

Unknown said...

selamat berpuasa haziq!

Evi LoLyta said...

btol2. kita mmg suka g bzar UDM. ikan bakar presiden MPP tu leh la tahan :P hehe. donat lembut mmg sdap sgt2.

aunieZ said...

CHOT - saya haziqah. haziq tu llaki dan saya adalah prempuan
slmat berpose jugek tp da nak abis pose ni he

EDA - he leh tahan je ke ikanbakar tu bukan sdap ke..hoho
ye donut lmbut yg tiada tndingan nye ;)

Google