Thursday, July 23, 2009

kisah mengharukan di ulang tahun

nikmat paling indah dalam hidup bersosial dalam dunia ini adalah nikmat bersahabat.bila kita jumpa teman sejati yang kita cari selama ini sudah ditemui, kita berasa sungguh bertuah hidup ini..hoho macam lagu brothers yang telah ditukar lirik

ok fine, im done.jiwa saya sangat terseksa bila hari jadi saya makin menjelma.bukan sebab hari jadi jiwa saya terseksa tapi ada sebab lain yang buat jiwa saya terseksa.suatu cerita sadis yang penuh penipuan, dusta, nista.eceh macam cerita novel pulak tapi memang boleh buat novel pun haha.selama ini hanya cerita yang menarik sahaja di blog.ingat hidup saya penuh ceria macam pelangi ke?pelangi pun hanya muncul selepas hujan.cantik..eh apa kena mengena ni

saya tak boleh nak cerita kisah2 sedih dalam blog saya sebab saya terpaksa menjaga hati semua pihak.sebab mak saya pun baca blog saya jadi saya tak mahu dia sedih atau risau jika saya tulis kisah sedih.biarlah saya simpan sorang2..eceh baik sungguh anak ini tak mahu mak berasa risau tentang anaknya yang nakal ini

saya sangat sedih.jiwa saya sangat sedih juga.saya tak boleh nak cerita pasal ini sebab saya kena jaga hati orang lain.sebab dia pun baca blog ni.hanya kawan rapat je tahu apa masalah saya.tu pun mereka tak tahu sangat juga.mereka tahu yang tersurat sahaja bukan yang tersirat.lagi2 dengan cerita benar dan sahih yang saya dapat bila nak dekat je hari jadi saya.patutnya hari jadi adalah hari untuk bergembira.tapi alhamdulillah sahabat2 saya menceriakan saya masa hari jadi saya

malam sebelum hari jadi , ada perjumpaan bersama junior sains komputer.walaupun dah pernah jumpa mereka masa MMS tapi perjumpaan kali ni amat menarik kerana dapat kenal perangai mereka sebenar yang sangat sporting.cun la dik ! dan makanan nasi goreng ayam dari kedai lalat kegemaran en fadzil pun superb.sangat sedap lagi2 bia perut berkeroncong lagu nur kasih.

lepas balik dari perjumpaan junior, terus menyiapkan kerja yang harus dibentang hari esok

tapi dalam pukul 1045pm tiba2 mendapat call dari asmaa' hashim.dia kata suruh datang kiosk segera.meeting sekarang..aduh ingat kan meetingnya esok pagi.tersalah info.terus siap dan bergegas ke sana.rupa2nya mereka mahu mensuprisekan saya dengan kek coklat hari jadi.terima kasih sangat2 dengan kek coklat yang sedap itu.terima kasih KKU sebab ingat hari jadi saya walaupun saya sudah jarang ke sana..maaf sangat !


kemudian, rakan sekelas menculik saya untuk menyambut hari jadi saya ke NR Cafe.tengok, ramai lagi sayang dan hargai saya walaupun ada orang yang tak suka saya atau pura2 sahaja sayang saya

malam tu juga dapat banyak ucapan hari jadi
maxis : eton,fadilah diyana, dyra, cah, kiah, aina beruang, hadhinah, hanani, hazim,prakash, wa, ernie, niah,azizul
celcom : kak husna, nisa' mpp, dee, majdah, syafiq, ain sains sosial, ka naim,sabir, kak fatma,zana,ame,izah, yus,kak qish,shah,burhan law,syami,farah junior sc comp,abah,aizat,angah,deeba
blog : sabir,nisa', fadilah, farah, nurul, ustazkodimero, along, qalbu mukmin
mak telefon awal pagi masa hari jadi bersama adik2 menyibuk memberi ucapan juga ;)
defactohokage wish saya bila saya call dia sebab free, baru dia nak wish wuwu ye la orang sibuk dengan program kan..

yang best nya orang yang tak disangka2 pun wish saya birthday..thank you semua kerana wish saya.ucapan anda semua amat berharga dan menceriakan hari jada saya he

tengahari masa hari jadi yang sama dengan hari keputeraan sultan terengganu,kami bertolak ke kota baru.pergi dua kereta, kereta eda dan ong.pertama kali trip kelas dan konvoi ke tempat jauh sikit dari kuala terengganu

saya, maj, ejah, eda, yaya, ong, alang, syu, ain,amin


mula2 sampai KB Mall, seronok tak terkira sebab dapat shopping! yeh.. kan shopping itu terapi yang sangat berkesan untuk kaum hawa.tak caya? bagilah duit yang unlimited dan masa juga yang tidak terhad, pasti mereka akan berasa seronok dan gembira pada hari itu.tapi haha jangan amalkan selalu..boros berbelanja dan membazir masa suatu perbuatan yang tidak mulia.lebih baik berzikir sambil bershopping, tak pe :D


kemudian ke tesco KB, konon2 mahu borong donut big apple.tapi...T__T saje je nak buat renovation pulak masa birthday saya.saja je kan..dah kempunan..waaaa

singgah sebentar di wakaf che yeh yang macam uptown la tapi uptown yang kami borong tudung yang murah..apa kat terengganu tak de tudung ke?




maghrib ke rumah eda pula.bersantai di situ.rasa macam tak nak balik pula sebab macam rasa sangat berada di rumah.sedap makaroni bakarnya.tapi sayang, saya sudah kenyang.famili eda pun baik dan friendly sahaja layan kami semua


final destination..umah poje, buah hati ain ;) haha boleh bayangkan jika mereka berdua berkahwin.confirm sangat lucu lah mereka berdua pasangan yang ideal.duk rumah tu je dah buat kami geli hati sokmo nak ketawa je.bila teringat diorang berdua pun boleh rasa nak gelak lagi.mereka sangat skewak = skema + lawak

kemudian..pulanglah ke UDM tercinta

seronok hari jadi jadi saya kali ni saya dapat mengurangkan memikirkan masalah yang sangat b**** itu terlalu banyak!

ampun mak sebab tak bagitahu pergi ke kota baru semasa hari jadi saya he

hadiah hari jadi pula


sepit rambut ni minta kat amin je sebab dia kata pilihlah apa yang saya nak.tapi saya kan baik.tak sanggup nak paw amin benda yang mahal2


buku daripada seorang kakak yang sangat memahami situasi saya sekarang sebab dia pun mengalami masalah yang sama.thank you kakak.sama2 kita kuat semangat dan tabah menghadapi dugaan ini ok!


kad yang tulus ikhlas daripada kak jima yang diselit bawah pintu tengah malam hari jadi


jam loceng oren yang sangat kiut yang saya amat memerlukannya dalam bilik yang tak de jam ini dari seorang sahabat ;)


beg sandang dari ejah dan ong


frame gambar dari acap

terima kasih kepada sahabat2 yang sangat baik hati dan penyayang sebab bagi saya gembira masa hari saya bertambah umur setahun ini
saya sayang awak semua !!!!!

wish sempena hari jadi yang ke-22 : mahu berubah menjadi seorang yang lebih baik.hari2 cakap benda sama tapi at least kita kena ada azam dan yang penting jangan jadi NATO-nothing action talk only bak kata abang bob.mulakan hidup baru dengan senyuman!


13 comments:

[Fadilah Diyana] said...

cik haziqah,kenapa berduka???rahsia???oppps terkorek2 la plak...ehehe...apapun hope awk tabah menghadapi ujian drpd-NYA...hurm,kita pun nak bg hadiah...jom pekena big apple masa awk balik nanti...skang ada promotion...beli 6 semi glacier hanya rm 6...nak tak???ehehehe

tEHa said...

k.iqa,,,
sori kalu terlalu lewat wish befday..
"hEPi bElatEd bEfday"
*semoge akk sehat
*hope akk ceria slaloo
*may ALLAH bless u
*be gud gurL n daughter k...
*hope ur dream come true...

tEHa lagi said...

errr,,,
akk,ari tu xsempat tny sbb ade ong.hehee...
akk ade prob ke??masalah hati yerrr..huhuuu..
awl2 sem dah kene penyakit tu?
sabar la yer.kalu ade ape2 sy leh kongsi bgtau je la tau...

IRA said...

haziqah, i actually remember ur bday, caye tak? Serious ni! 20th july kan! mmg igt dr dulu ;p tp wish lmbt..sorry ;p

happy belated bday ekkk!

aunieZ said...

FADILAH - kenapa ek berduka? hoho btul ke nak blnja ni..kite tntut ni haha

TEHA -Thnks 4 da wish ;)thnks 4 being caring teha yang best he dun wory da ok ke kot

IRA - wah..btul ke awk ingat lagi ke? he best nye..thnks 4 da wish ;)

nieja said...

babe epi blated bday
sory lmbat wish!
may god bless u..
n may all ur wishes comes true
muah! take care

sabir said...

knpe xda gambar jam tu........sedih sangat baca ayat tu........ape pn sabir sentisa ingat kat auniez

aunieZ said...

NIEJA - tq 4 da wsih beb ;)

SABIR - ada la gmbar jam tu..lmbat kuar kot..ye ke sedih ni

[Fadilah Diyana] said...

ok tapi flavor td ye...hehehe...kita makan tu jer so syok skit makan sama2 nanti...ok???

dah ok ke ni???kalau pasal hati n perasaan susah skit nak ckp but berdoalah pada-NYA...insyaAllah dia akan bg ketenangan kat awk...

nieja said...

makaroi bakar tu
lame x makan.. sedapnyee..

aunieZ said...

FADILAH - ala..kite nk sume prisa hehe

NIEJA - he sdap2 nieja masak la kan untuk i he

[Fadilah Diyana] said...

amboi,tu kena tunggu kita kawen dgn tauke dia la...hahahaha

Anonymous said...

huhu..mlm tu bkn sy xnk ikot g NR..tp...huhu...sory sgt.. sy syg awk..
Nway, byk gk pic sy..suke2 :p hik3

~Maj >.<

Google