Wednesday, August 05, 2009

Debat antara kolej kediaman UDM Piala Dekan Hepa UDM kali ke-1

tuan yang dipertua, hari ini saya akan merepek lagi tuan yang dipertua,sebab sekarang ini tuan yang dipertua, saya sokmo dengar lagu perpaduan bangsa je sejak debat antara kolej kediaman UDM anjuran KK C.di mulut dan telinga saya pun sokmo terngiang2 lagu perpaduan bangsa.tuan yang dipertua, saya memang tak pandai berdebat, kalau berdebat nanti berterabur je , nanti sampai ada orang tertidur dengar saya berdebat padahal dia sebenarnya jaga dan mendengar dengan penuh asyik wahahahha

hanya mereka2 yang berkenaan faham cerita di atas :D





sekitar debat inter college

tu la pasal, best gila la lagu perpaduan bangsa.nanti menjelang hari kemerdekaan tak lama lagi aku nak jadikan lagu perpaduan bangsa tu nada dering mesej aku la :) lagi pun, bila terdengar je lagu perpaduan bangsa ni akan teringat pada Defactohokage ye bukan Putera Annur sebab Defactohakage ada 8G :p

ok2 jangan timbulkan kontroversi di sini sebab saya hanya bersahabat baik dengan Defactohokage dan Putera Annur dan kalau selalu sangat nampak saya lepak bersama mereka, jangan jadi paparazi taw sebarkan gambar di mana2



debat antara kolej kediaman UDM Piala Dekan Hepa UDM kali ke-1 berlangsung dengan jayanya.terima kasih banyak kepada Aizat dan Din sebab menawarkan saya bekerja dengan mereka dengan gaji 8G.kwangkwang ok ini kenyataan palsu.mereka dah tawarkan saya menjadi Exco Multimedia dan persembahan sejak konvo lagi, sejak saya baru ditimpa masalah yang besar tapi alhamdulillah sekarang ni semakin beransur pulih



my favourite pic !

jadi exco Multimedia dan persembahan ini bukannya senang, penat dan berdebar je buat kerja ni.setakat buat banner tu ok la lagi.bila kena buat slide montaj dalam masa yang singkat bersengkang mata dan menahan sabar dek movie maker asyik stuck je.tensen aku.tapi gembiranya saya sebab pengarah program yang hebat itu puji dan suka dengan kerja saya.baru lah seronok buat kerja bila orang puas hati dengan kerja kita .aku rasa macam salah amik kos pulak, rasanya baik amik kos ijazah multimedia :D






perasmian

kena jaga slide dan lagu sepanjang program memang mendebarkan sampai tapak tangan berpeluh dan mengigil takut salah pasang lagu.memang dah berlaku pun buat malu dan terkejut orang je.tapi itu satu pengalaman berharga



ramai pendebat muda dan junior belaka yang menyertai debat kali ini, memang menarik bila mereka berentap di medan perdebatan dengan senior debat yang otai.yang menariknya juga pendebat2 muda ini dapat mengalahkan pendebat senior yang lebih berpengalaman.suatu perkembangan yang sangat menarik!



muka gembira dengar dan lihat keputusan

dan menarik lagi, buat julung2 kali debat tidak lagi dijalankan di kelas2 yang jauh dari tumpuan pelajar tapi diadakan di sekitar cafe baru , jadi semua student boleh tengok debat live sambil makan dan minum.mula2 kami macam takut jugak la kalau apa yang hendak disampaikan oleh pendebat2 yang berwibawa itu tidak kedengaran tapi alhamdulillah semuanya berjalan dengan penuh teratur



mat kilau dan tok gajah

final debat piala dekan hepa kali ke-1 berlangsung di foyer pejabat asrama baru dengan keadaan cuaca yang sungguh nyaman, aircond semulajadi memang syok la perdebatan akhir antara pasukan Mat Kilau yang berkilau2 memancar cahaya dan pasukan Tok Gajah, cucu tok gayah yang jantan lagi kacak2 belaka dan penuh dengan sense of humour. tajuk : '1Malaysia pemangkin pembentukan negara bangsa'.siapa menang? mesti lah pasukan Mat Kilau dan pendebat terbaik jatuh kepada Siska yang berlakon dalam cerita indon bawang putih bawang merah tu.ok jangan menipu.pendebat terbaik adalah Siska Puspa Murni yang sangat comel lagi petah berbicara



penutup

yang lawaknya, pihak pembangkang, kumpulan Tok Gajah bagi fakta yang salah.nak kata Chua Ju Meng yang keluar dari BN sebab tak puas hati dengan 1Malaysia tapi tersebut nama Chua Soi Lek yang keluar video tettttt je haha, si kerajaan pula mengiakan aje si pembangkang sebab menggunakan modal yang sama jugak.silakan yang bermasalah ! :D



budak2 junior bukan sahaja berbakat dalam debat tapi kacak2 n ganteng2 lagi gila bergambar.pantang je tengok kamera terus nak posing.bukan perempuan yang gila bergambar lagi taw..tengok contoh ni, tengah dalam berdebat sempat lagi posing isy2.si ammar arafat dan adib aiman pulak bila aku nak amik gambar akan berkata "gambar masuk blog ni"



selain daripada buat slide montaj yang encik nordin jusoh dan aizat puji tu,buat banner,bunting, tag dan sewaktu dengannya, tugas saya adalah ambil gambar sepanjang program berlangsung, jadi jurugambar yang menggedik berjalan sini sana.oleh itu gambar saya tak banyak pun dalam debat ni waaaaa benci2

lagi cerita dan gambar debat di blog 'Aizat


6 comments:

sabir said...

tahniah la....dapat melakukan kerja dengan bertunkus lumus...tp yang xpuas hati bila tgk slide yang di buat tu power..jeles btl nti tlg ajar k

aunieZ said...

haha ye ke..bleh je ajar nt kalu nk blaja he

tEHa said...

ape main ajr2 ni??
hehee..

tEHa said...

k.iqa,,nk lgu perpaduan bangsa...cr katne ekk?

aunieZ said...

TEHA - nak blajar jugak ke haha
lagu perpaduan bngsa kat website jpnin
http://www.jpnin.gov.my/v4/?q=ms/audio

tEHa said...

da dpt lagu tuh dan dah nyanyi almost every dy lah..hahaaa..
thank k.iqa!!

Google